Noteer in je agenda: Bijeenkomst gebruikersgroep 13 maart 2018.
Ook Avans Hogeschool kiest voor Xedule!

lees verder

Advitrae introduceert Rapportage-dienst!

Lees hier verder

Alle geplande Open Opleidingen in 1 overzicht

Bekijk het schema

De implementatie van ISO27001.

Lees hier verder

Advitrae ISO27001 gecertificeerd!!

Bekijk het certificaat

de HAN: 'In- en overzicht, met een vooruitziende blik'

Lees het interview

Mijlpaal voor programma Onderwijslogistiek

Bron: Ivans (interne nieuwssite Avans Hogeschool)

Datum publicatie: 6 juli 2017

++ Start bericht ++

Ondertekening Avans Hogeschool

Het inplannen van lessen is altijd een grote uitdaging. Avans Hogeschool heeft maar liefst 54 hbo-opleidingen, 29.500 studenten en 2.800 medewerkers. Samen delen we de leslokalen binnen de 12 gebouwen van Avans. Daarbij hebben studenten en docenten allemaal hun eigen wensen en is er niet altijd een geschikte ruimte beschikbaar.

Het programma Onderwijslogistiek optimaliseert het logistieke onderwijsproces van Avans. Van onderwijs ontwikkelen tot plannen en roosteren. Dit verandertraject is een gezamenlijke trektocht.

Roosters voor lessen en toetsen zijn straks eerder beschikbaar. We maken het beter studeerbaar, doceerbaar, organiseerbaar en betaalbaar. Ook is er voor studenten en docenten straks meer ruimte om onder voorwaarden zelf hun agenda in te plannen.

Mijlpaal gevierd, contract getekend

Het programma Onderwijslogistiek zit nu in een nieuwe fase. We gaan onze nieuwe onderwijslogistieke voorziening testen in de praktijk. Op dinsdag 4 juli tekende Diederik Zijderveld van het College van Bestuur het contract met Advitrae. Zij zijn leverancier van het pakket Xedule en onze strategische partner bij de implementatie.

Deze mijlpaal vierden we op 4 juli met alle betrokkenen bij het programma Onderwijslogistiek. Als dank voor hun bijdrage aan het programma en de voortzetting ervan.

In zijn speech sprak Diederik zijn dank uit aan programmamanager Jolande van Meer: "Er is veel werk verricht. Het traject is nu zover dat zowel academies als het College van Bestuur enthousiast zijn. Onderwijslogistiek is en blijft een belangrijke pijler die bijdraagt aan het verwezenlijken van onze ambities. Het is een randvoorwaarde om onze onderwijsvisie in praktijk te brengen."

Koplopers

Deze mijlpaal was de officiële aftrap voor de zogenaamde koplopersfase. 5 opleidingen gaan onze nieuwe onderwijslogistieke voorziening nu testen. Onze koplopers zijn:

  • Academie voor Algemeen en Financieel Management (opleiding HRM)
  • Academie voor Ondernemerschap, Marketing en Innovatie (opleiding ABC)
  • Academie voor Marketing en International Business (opleidingen IBL en CE)
  • de Associate degrees

Deze nieuwe voorziening omvat afspraken en aanpassingen op het gedrag, deskundigheid, processen en systemen op de onderwijslogistieke keten. Deze keten bestaat uit:

  • onderwijs ontwikkelen
  • prognosticeren van in- en doorstroom van studenten
  • inzet van docenten plannen
  • roosteren en agenderen van opleidingen en toetsen

Plan voor implementatie

Academies en diensten werken nauw met elkaar samen. Op basis van onze ervaringen maken we een implementatieplan voor alle overige Avans opleidingen. Het team hoopt dit voor juli 2018 af te ronden.

Animatie

De volgende animatie geeft een mooi beeld hoe Avans Hogeschool de toekomst ziet van Onderwijslogistiek:

Klik hier om de animatie te bekijken.

++ Einde bericht ++

Meer informatie

Wilt u meer informatie over de implementatie van Xedule binnen Avans Hogeschool of bij een van onze andere klanten, neem dan gerust contact met ons op. Dat kan door ons contactformulier in te vullen.